NEFS-I MÜLHİME 3NEFS-I MÜLHİME 3
Zakirin mürşide ihtiyacı vardır. İlham işitmeye başlar. Zakirin hali zayıftır. Celal ile Cemali ayırt edemez. Geriye dönüş tehlikesi vardır. eski alışkanlıklarına kayabilir. Bazanda itikadı bozulup taat ve ibadeti terkeder. Kendinde eşyanın hakikatini anlama olduğu için kendini muvahhit zanneder. Başkalarını zulmette zanneder, oysa kendisi zulmete düşmüştür. Delaleti bütün gayret ve çalışmaları zayi etmiştir. Hevasına uymuştur. Şeytani hayalleri gördükçe rahmani tecelliler zanneder. Himmeti yüksek, varidatı sadık ise taat lezzetini alıp , istikamette daim olur. Bu tehlikeli makamdan kemal makanına yükselir. İki cihan saadetini bulur. ÜÇÜNCÜ MAKAMDA ZAKİRE DÜŞEN: Rehberinin her emrine tam teslim olmaktır. Zakir kendi nefsini şeriatın emirleriyle terbiye etmek. Tarikatın edepleriyle süslemek. Nefsine muhalefet etmek Cennet ve Cehennemi düşünmemek Ne isim ne de ar düşünsün. Masivadan kaçınmalıdır. Muaraza edenlerden yüz çevirmelidir. İyilikleri kötülüklerine galip olsun. nefsini sürekli azarlasın. Yaptığı amele güvenmemeli. Kendisini eksik görmeli. Her halukarda ‘hu’ demeli. Bu makamın tehlikelerinden korur. Her halukarda Allah c.c. Düşünmek ve müşahede etmek arzusu ile yanmak. Bu makamda, sen insanları unut, onlarda seni unutsun. Onlarla olup olmamak arzusu olmasın. Rab’be isyan edersin, hem seviyorum dersin. Sevgin doğru olsa itaat ederdin. Halkın gözünden düş, halkta senin gözünden düşsün. Şeytani nefs fani olunca; Ruhanilerden ona emir, nehiy ve haber gelir. Bunlara zakir iltifat etmemelidir. Zira! bu haller Rahman’dan geliyor zannı ile geri dönüş olur. Zakire fena haleti gelir. Fena; onu bütün duygulardan alır. O uyku ve bayılma değildir. Gafleti gayıp manasınadır. Her his organı kendi duygusundan geçip, idrak eder gibi olur. Bu makamda açlık faydalıdır. Aşk ile gayret ettikçe sözleri tesirli olur. İbadet için yer, ibadet için uyur, alçak gönüllü ve tevazulu olur. Gögüs darlığı arız olur. Göğüs eski haline dönmek ister. Ölmeden evvel ölmek. Mal ve çoluk çocuğa asla bir meyli kalmaz. Arifin kalbinde hüviyet mutlaka zuhur edip hakiki iman, Rabbani marifetler açılır. Böylece Alçak dünyanın lezzetlerinden nefret eder.vucut her halukarda hakkın zikri ile kaimdir. Halk içinde hak la beraber olmak Zakire irşat görevi verilir. Kendi nefsini mürşitsiz terbiye edip kemal derecelerinin en yükseğine ulaşıp, seçilmişlerin seçilmişlerinden olabilir.
|
1932 kez okundu |
Yorumlar |
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |